Klienti zkrachovalé cestovní kanceláře (CK) Tomi Tour nedostanou za zaplacenou dovolenou zpět celou částku. Týká se to zejména těch, kdo si k zájezdu koupili kartu na slevy Tomi Card za 990 Kč (38,35 eura). Informuje o tom český deník Mladá fronta Dnes.
Tato karta totiž není součástí zájezdu, a tedy kupní ceny. „Pojištění se týká ceny zájezdu a ne karty na slevy,“ potvrdila mluvčí Union pojišťovny Judita Smatanová.
Klienti tvrdí, že pokud chtěli využívat slevy, neměli jinou možnost, než si koupit kartu. „Řekli nám, že si kartu musíme koupit, jinak nemáme nárok na slevu,“ prohlásila jedna ze zákaznic Tereza Lišková z Prahy. Václav Fischer ale odmítá, že by kartu zákazníkům vnucoval. „Byla to podmínka, pokud lidé chtěli vyšší slevy nebo dárky zadarmo. Pokud si ji nepřeli, sleva byla nižší,“ dodal. Lišková ale tvrdí, že její prodejce zájezdů takovou možnost nenabídl. „Když spočítám všechny klienty, je to zajímavá částka, ke které takhle mohli přijít,“ připomíná Lišková.
Karta na slevy nabízela také konzumaci za 500 Kč ve Fischer Café v Praze a v Brně. „Ke konzumaci však nedošlo, protože v době, kdy poukaz platil, Fischer Café v Praze nebylo,“ poznamenala Lišková. Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří krach Tomi Tour způsobil problémy i zákazníkům, kteří si v CK koupili jen charterovou letenku. „Pojištění se vztahuje jen na zájezdy, a tím letenka není, takže tito lidé nedostanou vůbec nic,“ konstatoval.
Klienti si mohou nárokovat ztrátu jen v insolventním či konkurzním řízení. Podle Fischera CK Tomi Tour už o insolventní řízení požádala, ale soud ho zatím nezačal.