Na 38-kilometrovém úseku dálnice D1 Bratislava – Trnava, kde pokračují práce na rozšíření dálnice na tři jízdní pruhy v obou směrech, jsou zatím předány do užívání první a pátý z osmi úseků.
V rozhovoru pro agenturu SITA to řekl generální ředitel Národní dálniční společnosti (NDS), a.s. Igor Choma. Třetí a sedmý úsek mají být podle něj předány tento a následující víkend, čímž bude předána více než polovina rozšířené dálnice po Trnavě.
Doposud bylo na stavbě z plánovaných 36,5 milionu. eur proinvestovaných kolem 14 milionů. eur. Zasmluvených je 28,5 milionu. eur, NDS však předpokládá uzavřít dodatek kvůli zpevňování podloží promícháváním s cementem. Celková plánovaná částka by neměla být překročena. „Je to finanční plnění. Věcné plnění je podstatně větší, protože fakturace dobíhají. Dá se říci, že zhruba 45 % prací z celého objemu je provedeno,“ uvedl ředitel NDS.
„Zároveň se už začalo pracovat i na některých úsecích, které jsou mezi nimi, tedy druhý, čtvrtý, šestý a osmý, abychom práce co nejdříve dokončili,“ dodal šéf dálničářů. Choma přiznal, že termín na dokončení stavby je zatím květen příštího roku, ale vzhledem k příznivému počasí ji chtějí dokončit do konce letošního roku. Na žádost premiéra Roberta Fica NDS přehodnotila harmonogram prací tak, aby mohla být přetížená dálnice mezi Bratislavou a Trnavou rozšířena na tři pruhy o půl roku dříve. „My na tom pracujeme, nás není co přesvědčovat, chceme to tak učinit pochopitelně,“ řekl Choma.
Práce na rozšíření dálnice pokračují při zachování automobilového provozu na dálničním úseku ve čtyřech pruzích a omezené rychlosti 80 kilometrů za hodinu, resp. 60 kilometrů na vjezdu a výjezdu. Druhá část prací, spočívající v úplné rekonstrukci D1 Bratislava – Trnava by měla podle Chomu začít nejdříve koncem roku 2012 a ukončena by mohla být v roce 2015. Projektová dokumentace na územní rozhodnutí a stavební povolení má být totiž připravena do konce roku 2012. Náklady na úplnou rekonstrukci zatím nejsou známy. „Termín 2012 je velmi napjatý. Je to o tom, jak se stavba připraví – je to o všech souvisejících povoleních,“ dodal Choma.